De meeste van onze klanten zijn nog niet eens geboren.

'Voorwaarde voor blijvend succes is het voornemen om niet alleen aan zichzelf maar vooral ook aan de medemens te denken.' Dit citaat van Daniel Swarovski, oprichter van de Swarovski Group, het moederbedrijf van TYROLIT, zegt eigenlijk alles over onze bedrijfsfilosofie. Wij realiseren ons al lang dat respect en aandacht voor mens en natuur, zowel in het verleden als in de toekomst, een essentiële voorwaarde is voor duurzaamheid en blijvend succes.

Wat ons verbindt, is wat ons scheidt.

We zijn een groep van familiebedrijven met een geschiedenis die ver terug gaat. Al die tijd heeft het vermogen om met anderen samen te werken, verschillen te respecteren en die in ons voordeel te benutten, bijgedragen aan onze ontwikkeling en groei. En hoewel ook nu nog familieleden uit de vijfde generatie actief zijn in de bedrijfsleiding van TYROLIT, realiseerden we ons al vroeg hoe belangrijk externe vakkennis is voor een bedrijf. Vandaag de dag zijn we een wereldwijd bedrijf dat steunt op zijn traditionele familiewaarden.

Voor duurzame relaties en producten.

Duurzaamheid vormt de basis van onze beslissingen. Een daarvan is de manier waarop we onze producten ontwerpen – met een zo lang mogelijke levensduur, zonder compromissen aan de snij- en slijpeigenschappen. Duurzaamheid betekent echter ook dat je voor de eindgebruiker zorgt, door onnodige milieubelasting te minimalieren, geluid te verminderen en de efficiëntie te verhogen. Daarnaast zien we duurzaamheid als het onderhouden van langdurige zakelijke relaties, en we zijn er trots op dat veel van onze klantenrelaties al meer dan 50 jaar bestaan. Niet in de laatste plaats betekent duurzaamheid de manier waarop we het milieu zo min mogelijk belasten, onder andere door een optimaal gebruik van chemische producten, een reductie van het gasverbruik, het gebruik van zonne-energie, de installatie van een regeneratieve naverbrandingsinstallatie en door continue verbetering van ons recylingspercentage.

Wat levert dat op?

Wij geloven dat succesvol, ondernemend handelen lonend zou moeten zijn voor alle betrokkenen. Vanuit dat standpunt zien wij onze klanten en eindgebruikers als partners. Daar hoort bij dat we die partners aantrekkelijke aanbiedingen, uitgebreide ondersteuning en een hoog serviceniveau aanbieden – en dat we bovendien producten leveren die de markt inspireren en verrijken. Daarmee komen we terug bij het uitgangspunt, want daarvoor moeten we constant kwalitatief hoogwaardige en innovatieve producten ontwikkelen en produceren. We willen niet alleen voldoen aan de behoeften van onze klanten en het milieu, we willen ze overtreffen.

Gelukkig zijn onze klanten nooit tevreden.

Onze talrijke innovatieve producten zijn het resultaat van ons harde werk en onze goede ideeën, maar ze zijn ook het resultaat van constructieve en jarenlange samenwerking met klanten en toeleveranciers. Om maar een paar voorbeelden te noemen: We waren de eerste Europese fabrikant van vezelversterkte slijpmiddelen voor veilig gebruik, we waren het eerste bedrijf dat keramisch gebonden  hogesnelheidsslijpschijven voor loopbaanslijpen gebruikte, en we zijn de innovator van de superdunne doorslijpschijven. Maar dat is nog lang niet het einde van het verhaal. We doen ons best om ook toekomstige generaties te voorzien van de producten die ze nodig hebben.